Sky News fabricated fake interview with Taliban

Sky News fabricated fake interview with Taliban. Russian terrorist gang KGB invents a similar story

Publication time: 23 October 2010, 10:36

According to independent media outlets, the TV channel Sky News has fabricated another fake interview with the Taliban.

 

A British democratic propaganda news channel Sky News aired an interview entitled “Britons Fund The Taliban, Claims Regional Afghan Commander In Exclusive Interview”.

 

In a preface to the “interview” the Sky News says: “A Taliban commander has told Sky News the bulk of its funding comes from the UK, where dedicated fighters are ready to launch terrorist attacks upon his order”.

 

On Friday, Oct. 22, an American opposition website, The Unjust Media, contacted Zabihullah Mujahid, an official spokesman of the Islamic Emirate of Afghanistan, and asked him to check the authenticity of this interview transmitted on the Sky News.

 

Zabihullah Mujahid said:

 

“No such interview took place, the people in this interview who are being shown as Mujahideen are not Mujahideen but actors, who have been hired by Sky News to stage this fake interview to propagate their propaganda against the Islamic Emirate of Afghanistan.

 

Everything that has been said in this interview is totally rubbish. Sky News should be a shame of itself for this deceit to the field of journalism and Britain’s”.

 

Sky News parent company News Corporation, often abbreviated to News Corp., is the world’s third-largest media conglomerate (behind The Walt Disney Company and the Time Warner Company) as of 2008, and the world’s third largest in entertainment as of 2009.

 

The company’s Chairman, Chief Executive Officer and Founder is Rupert Murdoch.

 

It is to be recalled that this is not the first fake interview aired by British media outlets. Earlier, the London Sunday Times fabricated a fake, an “interview with two senior scientists of the Taliban” and an Afghan journalist. It was alleged in the faked interview that the Emir of the Islamic Emirate of Afghanistan, Mullah Omar, was allegedly very willing to hold talks with Karzai and the NATO.

 

We would like draw attention to the fact that it is the British media that mostly produces information fakes. This applies primarily to the continued unsuccessful attempts by London to create an appearance that the Taliban are reportedly holding talks with Karzai.

 

Simultaneously with the campaign of lies about financing “terrorists” of the Islamic Emirate of Afghanistan, the Russian terrorist gang KGB (renamed into FSB to cheat people) distributed late October 22 its own fake report through KGB media outlets (there are no media outlets in Russia which are not subordinated to the KGB). The KGB reports –
“An attempt to import money for militants has been prevented in Dagestan. An attempt to smuggle cash in amount of $ 680,000 and 8.6 million rubles ($ 227,000) designated for financing extremist and terrorist activities has been foiled by a special operation of the FSB in Dagestan”.

 

Meanwhile, according to information from Dagestan, the KGB simply seized money from Dagestani businessmen, and made false charges in order to steal money to themselves. KGB generals will simply put money for “terrorists” into their own pockets.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: